Популярные сообщения

понедельник, 30 мая 2011 г.

Ірина Гагаріна: «Чому розповідати іноземцям про переваги навчання в Україні – аморально?»



Українську освіту за кордоном вирішили пропагувати. Для цього був створений відеоролик про навчання в Україні. Як відеоматеріал рекламуватиме українську освіту, скільки це коштує, хто виконавець замовлення Міністерства освіти і науки, молоді та спорту і чому інформація про відеоролик отримала негативне забарвлення у більшості ЗМІ – в ексклюзивному інтерв’ю з директором ДП «Інформаційно-іміджевий центр» Іриною Гагаріною.
Ірино Вікторівно, розкажіть про створений відеоролик. Яка його мета? Де він транслюватиметься?
Як відомо, міжнародний ринок послуг характеризується багатомільйонним обсягом і високою конкурентністю. На сьогодні Україна має приблизно 1% на цьому ринку і посідає 10-е місце в світі за цим показником. Але має всі можливості для збільшення своєї частки на цьому ринку, перш за все – формування конкурентоспроможної пропозиції  щодо отримання вищої освіти в Україні для іноземців і її активним просуванням у цільових країнах. Ефективність проведення відповідних рекламно-інформаційних заходів потребує застосування сучасних і якісних матеріалів, у тому числі і відеофільмів.
Чи варто державі витрачати кошти на такі рекламні матеріали? Варто настільки, наскільки важливим є для нашої країни пропагування її привабливості для іноземних інвесторів, туристів і тих, хто вирішить отримати в Україні вищу освіту. Наскільки важливим є для економіки України отримання багатомільйонних валютних надходжень, у тому числі й від експорту освітніх послуг на зовнішні ринки.
Створені відеоматеріали призначені для використання під час рекламної кампанії з набору іноземців на навчання в Україні, яка триватиме з липня по жовтень 2011-го року. Серед заходів рекламної кампанії плануються також трансляції рекламних роликів на місцевих каналах телебачення цільових країн.

Нещодавно у ЗМІ прозвучала інформація, що вартість відеоролика становить 918 тисяч гривень. Що входить у цю суму? Це лише один трихвилинний ролик англійською мовою?
Тим, хто має досвід у кіновиробництві і, зокрема, у виробництві рекламних відеопродуктів, відомо, що оцінка вартості створених відеоматеріалів не може здійснюватися виключно на підставі їх демонстраційної тривалості. Поважні торгові бренди витрачають сотні тисяч доларів на 15-30-ти секундні ролики, приділяючи пріоритетну увагу їх якості і, найголовніше, – донесенню потрібної інформації до цільової аудиторії.
Оскільки рекламно-іміджеві відеоматеріали з привабливості отримання освіти в Україні для іноземців були призначені для міжнародного використання, пріоритетними умовами їх створення були висока змістовна і технічна якість, здатність донесення необхідних меседжів до цільових аудиторій. Окрім того, вони мали бути створені у гранично короткі терміни: три тижні на повний цикл. Зрозуміло, що виконання таких завдань було можливим тільки при залученні високоосвічених фахівців. Режисером відеоматеріалів був Олександр Стеколенко, оператором – Михайло Марков. Ці імена добре відомі всім в Україні, хто має відношення до кіновиробництва.
У вартість відеоматеріалу, на основі якого був створений трихвилинний відеоролик, входить повний цикл його створення, починаючи з режисерського сценарію, знімальні роботи на 4-х регіональних локаціях, на 9-ти майданчиках, кастинг акторів для постановочних сцен, переклад, озвучування та постпродакшн.
Відеоматеріали створені трьома мовними версіями: українською, російською (для цільових регіонів країн СНД) та англійською (для інших регіонів).
Яка компанія виконувала замовлення МОНмолодьспорту? Вона виграла відповідний тендер?
Була проведена тендерна процедура закупівлі одного Виконавця – Місії «Україна-відома». Закупівля послуг проведена з урахуванням усіх вимог діючого законодавства. У цієї організації великий успішний досвід таких проектів, унікальний футаж. Його використовували, наприклад, під час проведення «Євробачення» в Україні. Їх презентаційні відеофільми про Україну для інших відомств та установ свого часу були зроблені на високому професійному рівні. За результатами співпраці з Місією «Україна-відома» ми не маємо нарікань на їх роботу: в дуже стислі терміни вони видали якісний продукт, в якому витримані всі необхідні PR-стандарти.

Чи готували у попередні роки рекламні ролики про навчання в Україні? Якщо так – хто виконував завдання відомства?
Такого проекту у попередні роки ще не було. Це перша спроба, і ми вважаємо її вдалою. Багато говорили, що це необхідно: і в пресі, і представники українських ВНЗ і компаній, що спеціалізуються на наборі іноземних студентів. Що ж до гучної уваги до цього проекту з боку ЗМІ або наявності критичних зауважень, то це – нормальний процес у відкритому суспільстві.
На Вашу думку, навіщо і за скільки має бути відео для освіти?
Мовою цифр це виглядає так: сьогодні в українських ВНЗ навчається 44 тисячі іноземних студентів. Вони приносять в бюджети своїх ВНЗ більше 120-ти мільйонів доларів на рік. Окрім цього, витрачають на життя не менше 300-от доларів на місяць. Сумарно це дає економіці країни не менше 182-ох мільйонів доларів щороку.
Якщо до 2012-ого року кількість іноземних студентів збільшиться до 50-и тисяч, то система освіти України отримуватиме на рік ще понад 12 мільйонів доларів, а інші освітні галузі економіки - 21,6 мільйона доларів відповідно. Загальна сума «освітніх інвестицій» у країну становитиме 271,6 мільйона доларів на рік.
То ж чи варто робити зусилля і вкладати гроші країни в те, щоб агітувати іноземців навчатися в Україні? Раджу усім порахувати самостійно, але краще - поквапитися з розрахунками, оскільки інші країни вже давно це прорахували.
Як Ви вважаєте, як краще зацікавити іноземців приїхати навчатися до нас?
Напевно, гарний рекламний хід – показати їм невелике і дешеве відео про Україну українською мовою. Не важливо, що вони її не вивчили і нічого не зрозуміють, але нехай знають: все, що про Україну – виключно українською.
Скільки ж Україна може дозволити собі витратити на таке рекламне відео, щоб довести іноземним громадянам: Україна – це саме та країна, в яку вони хочуть привезти свої «навчальні» валютні гроші? А це за п’ять років навчання для 44-ох тисяч іноземних студентів близько 1,2 мільярда доларів.
У 2011-2012 навчальному році українські ВНЗ відчують проблему катастрофічного недобору студентів через малу кількість випускників шкіл (196 тисяч цього року проти 338-и тисяч минулого), що потягне за собою скорочення бюджетів ВНЗ і зменшення учбового навантаження викладачів.
Саме тепер наші ВНЗ були б так раді студентам-іноземцям, але… витрачати гроші, щоб розповісти їм про переваги навчання в Україні – аморально.
Усім зрозуміло, навіщо бізнес витрачає гроші на рекламу, а думка, що країна може (і повинна!) рекламувати себе для інвесторів, туристів і тих, хто може приїхати до нас на навчання, чомусь нас так  обурює. Напевно, знову справа в політиці…
Автор: Леся Куруц

Комментариев нет:

Отправить комментарий